Amazon Japan Purchases May 2011

[Posted @ 1:23 AM]
A late night post because I was busy gaming xD Borderlands is addictiveeee!!! Now I have a Lvl 30 Soldier and a Lvl 18 Berserker [Named ilovepain and coincidentally he also loves pain lol] \O/ Also I got my parcel last Sunday =o= didn't know Singpost delivered stuff on Sundays ... GOOD FOR THEM AND ME!! *happy*



Anyways, I'm interested in how many people will be willing to join a contest in my blog and if the response is overwhelming, I'll consider purchasing 2 more Girl Friends Drama CDs and giving them out as prizes =D. Post your suggestions in the comment section for the nature [Fanart, fanfic, trivial etc] of the contest as well. This poll ends on May 31 2011.



And uuhh, I opened my GF Drama CD so I won't be giving that as a prize lol no worries. Will order 2 more if there's a good response =3

Nobara no Mori no Otometachi turned out to be an interesting read, good character twist [kinda] for the supposedly boring, goody-two-shoes Ojou-sama type and I lol-ed at the cute side story in V2 xD Won't wanna spoil you much heh. All I can say 'Poor Izumi' haha. Priced at ¥420, the manga is kinda small compared to Ichijinsha's ¥900 manga, barely 3/4 of the latter's size. Oh, I also got an oldie for ¥1 haha not including shipping charges but it's still okay.

'Himitsu no Hanazono' is probably one of my first few gender bender/cross dressing shoujo-ai manga with a happy [kinda] ending whereas gender doesn't really matter between the two characters and even if Sakuya's a guy, he(she) is a hot one xD. MMmmm reminds me of another Sakuya from Kaikan Phrase. Oh, this is a true gem so I'm happy to own it.



Here's a little incentive.



And another more.

And I'm tired. Nights all! Looking forward to your suggestions and comments!


IchigoYuri TGIF Updates 23

[Posted @ 10:55 PM]
TGIF! 星期五,星期五,我真的很想跳舞, 这个周末大家都要出去, 出去~ lmao. The Chinese version of Rebecca Black's 'Friday' by Dawen is awesome ;D Well if you understand Mandarin ... you'll still think the lyrics are ridiculous but at least they're all grammatically correct and as a friend commented, 'Only Chinese/Japanese/Korean can pass off being overly literal in their lyrics =x'

IchigoYuri TGIF Updates.


It was five years ago (this week kinda) that I first blogged about Strawberry Panic! And, to commemorate this memory, I re-sung my favourite song in Stopani! and that is 'Kuchibiru Daydream' by Misato Aki. Well, it's not good but not bad either xD Haha. Surprisingly, I still remembered most of the lyrics =D

1. Kuchibiru Daydream re-sung by akayuki



Cos I was bored, I also sang a few lines of 'Shoujo Meiro de Tsukamaete' and the first part of 'Himitsu Dolls', if you're interested, click continue!

2. Shoujo Meiro de Tsukamaete re-sung by akayuki


3. Himitsu Dolls re-sung by akayuki



I hope I didn't burst any of your ear drums haha, if it sucks, well, meh you suck too :< HAHA ... there's nothing you can do really heh.

Random rants;
I've managed to get a copy of Morinaga Miruku's GIRLFRIENDS Drama CD from Amazon Japan! Stocks are limited yet again, so grab them now before they go out of stock! Or even out of print!

Wanted to order 女の子×女の子コレクション Vol.1 [GirlxGirl Collection Vol.1] by ロクロイチ [Rokuroichi] ... BUT. It was labeled as ADULT ... and I don't want the MDA to rip open my parcel and confiscate it ;_; so ... but the contents inside are YURIlicious! Check out 百合な日々 [Yuri na Hibi]'s review of it, beware, there are NSFW images in there.

Anyways, my parcel is gonna be shipped out pretty soon, so expect another update post perhaps in 2 weeks time =D

Enjoy the weekend!

[Signing off @ 11:35 PM]



Stefanie Sun's It's Time Autograph Session @ IMM

[Posted @ 12:45 PM]
It was no April's Fool joke, Stefanie Sun [孙燕姿] had her It's Time [是时候] Autograph Session at IMM last night, 7 PM. Hardcore fans queued up as early as 9 AM outside the scorching weather. I drove down at 1.30 PM while listening to YanZi's interview on 933 ;D and the April's Fool joke was mean! Haha, but very convincing, I expected calls to start ringing in the radio station about how mean/harsh Ms Xiao Han was on YanZi's latest album.

It's Time Autograph Session @ IMM.
Meh, the rest of my photos including this have the cameraman's head or someone else's head.

It was a pity that YanZi only sang ONE song, Yu Ren De Guo Du [愚人的国度] and talked a bit for a while, the fanclub presenting 3 gifts to her, 1. Donation collected from the FC worth a whooping S$2000+ to Mercy Relief, 2. A cake with a figurine of YanZi playing the piano, 3. A self-published one and only copy of 'Time's Magazine' with YanZi on the front cover [Contains selected Top 50 by fans and messages.]

It's Time Autograph Session @ IMM.
The Stage.

After that, YanZi went right into signing all the albums and there is no limit how many albums can be signed for a person [I've seen a person with FIVE albums] but each person can only queue up ONCE.

It's Time Autograph Session @ IMM.
YanZi and the emcee, Cruz.

Was kinda disappointed that I can't go back to the priority area after signing my albums. I WANNA SEE YANZI!!! But she managed to look up after signing each album to say 'Thank you + winning smile' =D SO HAPPY. *uttered HI OMG, BYE AND THANK YOUUUU!!!* Hahahhaa. I sound so retarded.

It's Time Autograph Session @ IMM
Yet another photo taken with my iphone with head WHAT THE HELL! GET OUTTA MY PHOTOS DAMMIT!

My Autographed Albums!
THANKS YANZI xD wished that you could sign your full name though haha.

Hanged around IMM for 2+ hours before grabbing dinner and driving back home. Looking forward for the next session *wink wink*

[Signing off @ 1:11 PM]

[Game] Sono Hanabira ni Kuchizuke o – Anata to Koibito Tsunagi English Patch

[Posted @ 12:02 AM]
A quick short post =D The english patch for Sono Hanabira ni Kuchizuke wo – Anata to Koibito Tsunagi [The 3rd one with Mai x Reo] is out!!!

Sono Hanabira ni Kuchizuke wo – Anata to Koibito Tsunagi.
You blockhead, what are you waiting for!? Grab it @

A Kiss For The Petals – Joined In Love With You

Sono Hanabira ni Kuchizuke wo – Anata to Koibito Tsunagi
English translation at axypbworld.wordpress.com

ENJOY!~

[Signing off @ 12:10 AM]

UPDATED on 29/03/2011 A video tutorial for Windows XP Users on how to;
1. Create a Japanese Fresh Copy
2. Install the English Patch in the Fresh Copy
3. Enjoy English and Japanese versions!



UPDATED on 08/04/2011 A video tutorial for Windows 7 Users on how to;
1. Change Language Settings from Default [English] to Japanese
2. Create a Japanese Fresh Copy
3. Install the English Patch in the Fresh Copy




It's Time - Stefanie Sun Yan Zi

[Posted @ 10:58 PM]
After 4 years of waiting ... IT'S TIME [是时候] for STEFANIE SUN 孙燕姿!
Stefanie Sun's 11th Album, It's Time was released on 8th March 2011 [Yes I'm late in reviewing her album =x], if you still haven't gotten your copy yet, WHAT ARE YOU WAITING FOR!? GO GET IT NAO!!!

It's Time - Stefanie Sun Yan Zi.

I think there are limited copies [with red sticker] and the red sticker entitles you YanZi's signature if you go to her autograph session on 1st April 2011, yeah it's no April's Fool joke.

For those with no red stickers on their copies ... well, I'm not sure if you can get her signature [most probably queue up behind those with red stickers], keep your receipt and make sure your copy is the SG/TW version, NOT the CHINA version. Yes I got two copies and one more from the YanZiUnlimited fanclub which comes with YanZi's signature \O/ WHEEEEEEE should have ordered 2!

It's Time Album [Front].
Bloody awesome, I've waited a long time for this.

It's Time Album [Back].
=O Interesting, feels like I'm unveiling an important letter.

It's Time Album [Inside].
Everything's in black and white, just like life.

It's Time Album.
Album booklet and CD [1].

It's Time Album.
Album booklet and CD [2].

Album Tracks;
01. 世說心語 * – Shi Shuo Xin Yu
02. 追 – Zhui
03. 當冬夜漸暖 *** – Dang Dong Ye Jian Nuan
04. 時光小偷 – Shi Guang Xiao Tou
05. 空口言 **– Kong Kou Yan
06. 明天的記憶 * – Ming Tian De Ji Yi
07. 180度 * – 180 Du
08. 快瘋了 – Kuai Feng Le
09. 愚人的國度 ** – Yu Ren De Guo Du
10. 是時候 ** – Shi Shi Hou + 11 ** [Hidden Track]

itunes Playlist.
I've looped the album 30 times already =D oh and Bad Apple's in there as well lol

當冬夜漸暖 is my favourite song of all followed by 空口言, 愚人的國度 and 11 the hidden track.

Price: HMV - S$26.95; Gramophone - S$24.95; CD-Rama - S$21.95 [As on 16th March 2011]

Also, YanZi's on this week [16th March 2011] iWeekly No. 698.

YanZi on iWeekly No. 698.
Yummy, it's only S$2.

'It's Time' is awesome and totally worth that 4 years wait =D

[Signing off @ 11:40 PM]

IchigoYuri TGIF Updates 22

[Posted @ 5:38 PM]
Hey there! It's been a long time~ 4 months plus to be exact haha. Yeah I'm still here, just that I don't watch anime online/offline anymore ... I don't even read manga much now =A= I guess the 2 (almost 3) years of being away from manga (physically) made me lose interest in touching them ... mm I'm still reading shoujo-ai/yuri mangas (scanlations), not really squealing or trolling over when the next releases are coming out anymore haha.

There are still awesome people out there scanning shoujo-ai/yuri stuff though, kudos and more power to them. Although I might not read/into it much anymore, I still like to come home and read some fluffy (or smutty >D) manga.

IchigoYuri TGIF Updates.

On to whatever I can remember scanlations released in the past 4 months, what's in my shopping cart, what manga I'm desperately waiting for, newly released shoujo-ai/yuri manga and 'should I get them or not!?' list.

New titles scanlations worth a shot;

1. Himawari-san scanlated by Kawaii Scans
- This is pretty cute, I like the clean art style, the oblivious and charismatic Himawari-san xD.

2. Kimi Koi Limit scanlated by Payapaya Scans
- I have the manga and at first I was pissed off at the main character, cos she 'cheated' (by howling another person's name in throes of passion orz) on her current beau. And I liked her beau, main character kinda reminds me of Miaka from Fushigi Yuugi ... GRRRRR.

3. Nobara no Mori no Otometachi scanlated by Yurikai
- This has roughly the same plot as Mousou Honey kinda? Two childhood friends enter high school, the main character meets a Prince-senpai from school and 'fell in love' with her, add some blushes, kisses, groping-- okay maybe no groping, that was a fragment of my imagination lol. Said Childhood friend has a crush on main character for a long time and turn angsty while main character doki-dokis with Prince. I might be too hasty in comparing the two titles because Volume 2 is coming out soon for this series =o and 2 chapters were scanlated.

4. Mousou Honey scanlated by Kawaii Scans
- Okay, this is the title that has the blushes, kisses, groping and no problems there. I WANT MY SMUT who cares if the plots are the same or what! SO THERE. I feel like I'm contradicting myself.

5. Sweet Guilty Love Bites scanlated by Kawaii Scans
- Oh I have this as well and all hail smut~ If you like PWP smut or Yukemuri Sanctuary (same mangaka), this is the title for you on a trashy weekend.

6. HeartCatch PreCure Doujinshi - Heaven is Just There scanlated by Payapaya Scans
- OZMG, a smutty (well compared to her other works, this is relatively tame =\) doujin by Myao (Morinaga Milk) of Pretty Cure. I don't watch it but I don't care, I just visualize them as Akko and Mari xD.

7. Blue Friend scanlated by Yurikai
- I'm still raging over the fact that whenever I see Blue Friend #1 in stock in Amazon Japan, the next day I wanna order it along with #2, I HAVE TO WAIT 5-9 days or weeks again =A= WHY!? It was in stock the other day! Did Japan buy everything in less than 24hrs!? DAMN YOU JAPAN/SHUEISHA, PRINT MOAR DAMMIT. That happens every time I go in Amazon Japan to add stuff in my cart =\

In Shopping Cart;
BUY THEM!

- Actually I'm not sure if I should get Basute Tishan ... the samples/preview I saw were boobies everywhere and looked hilarious haha, like a snippet from Girls' High.

Newly Released & Waiting List;
Newly Released & Waiting List.

- The newly repackaged Girls Love (was Yurihime Wildrose) looks set to be as smutty as its predecessor, check out some of the samples/previews here at yuri_amagasa. And I really like Kuru Yome, ah you can also preview a chapter from the official Tsubomi website. Click on the cover and then look for 'お試し読み'.

Wondering List;
Wondering List.

- The Wildrose Re:Mix are basically a compilation of a couple of stories from Yurihime Wildrose, no idea which, most probably not getting them since I has all 6 Volumes of them ;D and it was given 1 sad star in Amazon Japan ;_;

I guess that's al-- NO WAIT, almost forgotten about GIRLFRIENDS drama cd \O/ yeah yeah, I know it was released uuuhh almost a month ago? And I did mention about it in my facebook status haha but meh I'll upload the cover just for the kicks.

GIRLFRIENDS Drama CD.

Like most drama cds, it follows pretty closely to the manga so I don't think there's a need for word for word translations. I'm still looking for websites to buy it though =\ and willing to accept my credit card GRRRRR.

With that, comes the end of this blog post, hopefully the next update is not another month away ... mmmm =x

[Signing off @ 6:56 PM]