[CD] Mnemosyne OP&ED - ALSATIA/CAUSE DISARRAY by GALNERYUS

[Posted @ 8:53 PM]
OH MY GODS, the ED of Mnemosyne -Mnemosyne no Musumetachi- [ムネモシュネの娘たち] is TOTALLY awesome, I've been replaying the track since last night till now lol. Link to cdjapan to purchase [I know you want to].

GALNERYUS - ALSATIA/CAUSE DISARRAY

The OP was so-so, I mean we only heard the chorus of the whole song and I was busy looking at the images than thinking what the Engrish was lol.

Tracks in CD;

01. ALSATIA
02. WINGS
03. AWAKENING,THE
04. CAUSE DISARRAY

Anyways, here's the lyrics of the OP;

Title: Alsatia by GALNERYUS

We'll find the path of Alsatia
We'll lose if we don't fight now

Noone can play in the sculpture garden
Petrified faces are watching in the dark
Assimilate yourself in this mystical world
That's all you have to do

Day after day, you got tragic situation
Night after night, you tried to break the wall
Fortune is calling you in this mystical world
You'll find a way

Cloud in the mists of time
You must take aim and play your game
Emotional neglect is the price that you must pay to your desire
It's Alsatia
You just believe in the lie to forget the awful truth
You know the disturbance never ends

There is no reason to take this process
Resentment will change into sweet desire
You'll run for your life in this mystical world
Beware of the night

Crawl in the mists of time
You must face the wall of the hate
Eternal vigilance is the price that you must pay to your desire
It's Alsatia
You just go against the law, fall into delusion
You know the disturbance never ends

Cloud in the mists of time
You must take aim and play your game
Emotional neglect is the price that you must pay to your desire
It's Alsatia
You just go against the law, fall into delusion
You know the disturbance never ends
It's Alsatia
You just believe in the lie to forget the awful truth
You know the disturbance never ends

We'll find the path to Alsatia
We'll lose if we don't fight now

- END -

Let's not forget the ED!!!!;

Title: Cause Disarray by GALNERYUS

止まる事ない / 久遠求める足掻き
tomaru koto na i / kuon motomeru agaki
さんざめく街 / 冷めた目で見つめてる
sanze meku machi / same tame de mitsumeteru

終わる事ない / 無邪気で無残な日々
owaru koto na i / mujaki de muzan na hibi
諦める事 / それさえも諦める / トキの果て
akirameru koto / sore sae mo akirameru / toki no hate

祈りは / 届かない
inori wa / todokana i

Cause disarray
刻む記憶は / 切なく未来へ重なる
kizamu kioku wa / setsu naku mirai he kasanaru
懐かしい / 過去から続く / 歪んだ酩酊
natsukashii / kako kara tsuzuku / yuganda meitei

Search for the truth
刻む傷跡 / それは未来へ戒め
kizamu kizuato / sore wa mirai he no imashime
狂おしい / 過去がもたらす / 甘美な酩酊
kuruoshii / kako ga mo tarasu / kanbi na meitei


戻る事ない / 終焉に続く道
modoru koto na i / syuuen ni tsuzuku michi
差し出す命 / その明日と引き換えに
sashidasu inochi / sono asu to hikikae ni

後悔はない / 気高く重ねた罪
koukai wa na i / ketakaku kasaneta tsumi
囚われる者 / それさえも絡め捕る / トキの果て
torawareru mono / sore sae mo karame toru / toki no hate

祈りは / 届かない
inori wa / todokana i

Cause disarray
刻む記憶は / 切なく未来へ重なる
kizamu kioku wa / setsu naku mirai he kasanaru
懐かしい / 過去から続く / 歪んだ酩酊
natsukashii / kako kara tsuzuku / yuganda meitei

Search for the truth
刻む傷跡 / それは未来へ戒め
kizamu kizuato / sore wa mirai he no imashime
狂おしい / 過去がもたらす / 甘美な酩酊
kuruoshii / kako ga mo tarasu / kanbi na meitei

Best line from Episode 2 by Mimi when Rin asked her what's up the [maid] getup, 'I think it'll be popular soon.' LOL. Aaahh, 2 more weeks and Ep3 will be out ... looks interesting heh, April's a good month =).

Randon rants;
Yeah, worrying myself with the darn research article critique assignment, I'm getting more and more confusing with each sentence I wrote lol. Hopefully I'm able to get a draft done by tonight and start on the Hatsu Koi Shimai Chapter 12 summary tomorrow.

I think I've been working too hard sigh, gotta relax, I've never been this hardworking in my poly days lol. Maybe after this crap, I'll ... well there's nothing to do except watch tv ... ah, gotta ask my friends what they're doing this mid-sem break and explore around or something.

[Signing off @ 9:16 PM]

PS: Happy Easter Day! LoL.
PPS: Happy 17th Birthday to Chuz, its sad that I can't have the cake ... 17 ... wow.

4 comments:

  1. Wow, I just watched the two episodes that came out, and I gotta tell yah, it's one of the best 2008 anime ever! There's so much blood and sex in it, and the story is really good too. I just wanna thank you Akayuki for bringing this anime into the spotlight b/c I doubt I'll ever come across it any time soon since it's new. If your eve get the chance, WATCH THIS!!!!

    P.S. Can't wait for episode 3!!! and long live Mimi/Rin n_n

    ReplyDelete
  2. I know what you mean...the same to me here I can't stop listening to cause disarray and alsatia

    ReplyDelete
  3. Ye i almost went crazy over the tracks... AMAZING guys XD XD ... i rushed straight home from school on the release date to check in my mailbox for the delivery package, pretty crazy =P Love both the OP & ED, but the OP would earn more point to me if its not for the confusing English lyrics and the butchered pronunciation >.<

    ReplyDelete
  4. to ri-chan, welcome, yep ep3 is coming out soon, I don't really expect much like usual but hopefully there's more Rin and Mimi. Of course the plot and action come first cos this was what attracted me to this anime in the first place .... ... okay I lied lol.

    to anonymous, lol yep, I'm still repeating it once in a while like every ... 15mins hahaha.

    to elevan, wow, you're lucky to get the real thing lol XD. Yeah the English lyrics were confusing and apparently makes little sense ... uhh like its directly translated or something ...

    hey, who cares, it's GREAT lol.

    ReplyDelete